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함정 엔지니어링
KR은 선박과 함정 구조 안전성 평가를 체계적으로 분석하고 평가하기 위한 기술 개발 활동을 꾸준히 수행하고 있습니다.
구조안전성 해석 기술이란, 대상 함정의 함운동 해석 및 확률통계 해석 기법을 통한 파랑 하중 직접 계산을 수행하여 함정 구조의 취약부위를 식별하고 보강 방안을 제시하는 것입니다.

선박해양기술팀에서 확보한 선박 및 함정 구조 안전성 평가 기술은 전선 구조 해석 및 스펙트럴 피로 강도 해석으로 그 절차는 다음과 같습니다.
전선 구조 해석 및 스펙트럴 피로 강도 해석 절차


  • 선박 엔지니어링 분야
    • Example of Direct global structural analysis(Yield) for commercial ship
    • Example of Direct global structural analysis(Buckling) for commercial ship
    • F.E Model example of Spectral fatigue analysis for commercial ship



  • 함정 엔지니어링 분야
    • Direct Global Structural Analysis(DSA-2:Yield)
      - Naval ship, Special purpose ship
    • Direct Global Structural Analysis(DSA-2:Buckling)
      - Naval ship, Special purpose ship
    • Spectral Fatigue Analysis(FSA-3)
      - Naval ship, Special purpose ship



  • 수상함의 구조평가
    • 운동해석 및 직접 하중 해석
    • 전선 구조 해석
  • Dynamic Load Approach
  • Direct Global Structural Analysis
  • Direct Global Structural Analysis
  • Yield Strength Assessment
  • Buckling Strength Assessment
  • Spectral Fatigue Analysis



  • 통합 마스트 구조 건전성 평가
    • Distortion Check considering ship motion
  • Static & Dynamic L.C
  • considering Thermal & Wind load
  • Relative Distortion Check of Combat system include Integrated Mast



  • 다물체 상호작용을 고려한 운동 및 계류 해석
    • 다물체 운동



  • 잠수함의 구조 평가
    • 압력 선체, 주요 관통구 및 부속품
  • Linear buckling analysis for Mating structure
  • Nonlinear Structural analysis for Mating structure




  • Mode Combination
  • Initial imperfection based
    Non-linear Ultimate strength Analysis
  • Residual stress based Structural Analysis
· 문의
  • 부서 선박해양기술팀
  • TEL 070 8799 8547
  • FAX 070 8799 8599
  • E-mail maritech@krs.co.kr